O autorze

Cześć! Jestem Maciek

Stworzyłem Kursy Ruchowe, aby podzielić się z Tobą swoją wiedzą i doświadczeniem, jakie wyniosłem z wieloletniej przygody z ruchem i treningiem.

Propaguję zdroworozsądkowe i holistyczne podejście do zdrowia, treningu i sprawności fizycznej oraz świadome zarządzanie czasem i ryzykiem.

Jestem gorącym zwolennikiem treningu minimalistycznego, czyli nie ćwiczę więcej i ciężej niż to potrzebne, żeby osiągnąć zadowalające efekty redukując tym samym ryzyko kontuzji do minimum. Zaoszczędzony czas poświęcam na inne, równie ważne aspekty życia, takie jak najbliżsi, przygotowanie zdrowego jedzonka, rozwój mentalny i duchowy, czy rozrywka (w tym ruchowa, czego nie zaliczam do treningu, ale o tym zaraz).

Moje doświadczenie poparte jest licznymi szkoleniami i certyfikatami. Jestem studentem fizjoterapii, licencjonowanym trenerem personalnym, instruktorem akrobatyki sportowej, slackline i krav maga. Uczestniczyłem w szkoleniach z takich dziedzin jak trening z odważnikami kulowymi kettlebells, trening siłowy w gimnastyce sportowej, animal flow oraz movement. Ponadto w 2012 roku ustanowiłem rekord Guinnessa wykonując 46 buttbounce’ów w minutę, co oznacza nic innego, jak odbicie się tyłkiem od taśmy slackline i powrót na nogi 😀

Opowiem Ci teraz o swoim podejściu do treningu fizycznego i ruchu.

Trenujesz i ruszasz się z dwóch przyczyn: dla efektów i/lub zabawy. To pierwsze nazywam przygotowaniem fizycznym a to drugie ruchem dla frajdy. Aspekty te mogą się łączyć w różnych proporcjach, w końcu każdy z nas jest wyjątkowy i nie sposób znaleźć dwa identyczne przypadki.

Przygotowanie fizyczne to wszystkie te czynności, które wykonujesz głównie dla efektu w postaci ulepszenia lub naprawienia swojego ciała i umysłu (bo jako ciałość są nierozłączne), a nie dla czynności samej w sobie. Jako przykład podam trening siłowy, rozciąganie, trening wytrzymałości czy nawet trening rehabilitacyjny mający na celu poprawienie postury czy pozbycie się przewlekłego bólu w plecach.

Ruch dla frajdy to czysty fun, forma ekspresji kreatywnej energii, a płynące z niego korzyści to tylko (i aż) skutek uboczny. Przykładami może być tutaj wspinaczka, surfing, akrobatyka, kolarstwo czy taniec.

Kursy Ruchowe skupiają się głównie na przygotowaniu fizycznym, a w związku z tym, że intencją są w tym przypadku efekty, to chcę przekazać Ci tylko te narzędzia i metody, które przyniosą szerokie spektrum korzyści Twojemu ciału, minimalizując nakład energetyczny, czasowy i ryzyko kontuzji.

Stąd właśnie motto ze strony głównej:

Pomogę Ci rozwinąć siłę, mobilność i ogólną sprawnością fizyczną przy minimalnym nakładzie czasu.

Z Kursami Ruchowymi nie musisz trenować więcej i ciężej, niż to potrzebne do osiągnięcia zadowalających efektów, a zaoszczędzony czas możesz poświęcić pozostałym, równie cennym aspektom życia.

Witaj w krainie mądrego treningu 🙂

-Maciek